torsdag 26 mars 2015

När jag mötte Bertie på Kurohon i Luleå. (del 78)


I Luleå finns det ett läckert litet kafé bakom Statoilmacken mitt i stan. Har man en gång varit på besök så känns det nästan som om det uppstått någon slags magisk dragningskraft till detta café. När du kommer in slås du mjukt av den sköna stämningen och den utomjordiska atmosfären som råder. Fortsätter du på djupet i din utforskning av det spännande fiket hittar du en kombition av fantasifyllda varelser och böcker som skrivits av författare som släppt lös hela kraften i sin egen fantasi. En kraft omvandlad i ord som du kommer att förvånas över.

Kurohon är namnet på detta eminenta bokcafé. Om du har vägarna förbi stationsgatan i Luleå så kan du försöka hitta den något färgglada och bångstyriga bok som jag skrivit. Den finns där. Både i formen av ljudbok och i en inbunden variant.

Den tjugonde november var jag där och mötte några kommande läsare och fick berätta min härliga historia om mitt lilla bokprojekt.

En av de som lysnade var Bertie Su Wardi som lyssnade på min historia berättad på ett språk som balanserade mellan Svenska och Engelska. Hon hade kommit till Sverige en kortare tid innan vårt möte och var i full färd att lära sig Svenska. Jag är glad att hon valde min bok, även om jag förstår att den är ganska bångstyrig. Den är ju i alla fall färgglad.

================================================================
Om du är intresserad av boken som blev effekten av allt detta hittar du den här:



Sex heta Röda - Webshop
e-Bok
www.lajoanis.se

Filmen om att skriva en bok!

================================================================

Om du på något sätt behöver hjälp och jag har möjlighet att hjälp dig, gör jag gärna det. 

Jonny Siikavaara, Visar vägen, helst utan att vara i vägen.

blogglista.se Litteratur Litteratur bloggar 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar