onsdag 25 mars 2015

Riktiga män klär i rutigt! (del 77)


I december var den klar. Ljudboken hade krävt mycket mer arbete än vad jag hade trott även om jag trott att det skulle vara många timmar med jobb. Det var tur att jag tillhörde kategorin av människor som hade insett att jag hade tillgång till alla de tjugofyratimmarna som jag och alla andra människor hade fått exakt lika av. Det var ju bara dagen du föddes och dagen du dog tiden kunde vara orättvist fördelat. 

Det var därför orden "Jag har inte tid" inte var en option. Aldrig nånsin. Hur kunde jag påstå att jag inte var nöjd med att tiden följde den mest enkla och självklara rättvise-principen som överhuvudtaget fanns. Skulle jag på något sätt försöka sätta mig över denna rättvisa och sno tid från andra? Tankarna for som hastigast in i en film där man ersatt alla andra valutor med just valutan tid. Tänk att betala din mat men tappa någon dag av ditt liv i gengäld, så att någon annan skulle kunna leva för evigt? Jag skakade på huvudet och kände just att tid var det jag hade för att orka färdigställa denna del av bokprojektet. Det var ju också därför den blev klar. Någorlund i tid. Jag var i alla fall nöjd.

Även om den officiella lanseringen var den artonde december så hade jag redan påbörjat leveranserna redan tre dagar tidigare. Om man bortsåg från min tid hade den redan betalat sig själv. Om man tog hänsyn till min egen tid och mina vänners tid skulle den aldrig betala sig själv. Vår tid var värdefull samtidigt som den nästan var gratis.

Eftersom boken handlade om olika och inläsarna var så extremt olika på många sätt så bestämde jag att jag skulle klä mig olika. Olika färger på ett sätt som jag sällan eller aldrig klätt mig förut. Om det inte är rött eller orange, alternativt mörka kläder med stora hjärtan så vet vi ju alla att riktiga män klär i rutigt!

================================================================
Om du är intresserad av boken som blev effekten av allt detta hittar du den här:



Sex heta Röda - Webshop
e-Bok
www.lajoanis.se

Filmen om att skriva en bok!

================================================================

Om du på något sätt behöver hjälp och jag har möjlighet att hjälp dig, gör jag gärna det. 

Jonny Siikavaara, Visar vägen, helst utan att vara i vägen.

blogglista.se Litteratur Litteratur bloggar 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar