lördag 12 september 2015

Är det slut när det sista är gjort? (del 116)



Jaha. Det är lördag i september. Min goa vän gifter sig idag och jag ska på bröllop. Det blir roligt att studera lyckan på nära håll. Om allt är lärande så kommer jag att även denna dag få lära mig något nytt.

Förmiddagen har jag pressat ut några sista betraktelser av livet. Den sista fick namnet "Du din förbannade lyckojunkie!". Den handlar om insikten att vi människor är beroende att omge oss med den rätta känslan av lycka för att kunna leva ut våra liv. Vi omger oss med människor som kan ge oss ett piller av lycka. Vi blir missbrukare. Det är en av människans kvarnstenar i livet.

Jag avslutade den med texten:
"Det är bara att leva och inse att vi alla är lyckojunkies, på jakt efter den minsta uns av lycka som vi kan nosa upp i vår framfart genom livet. Inser man det, inser också att det viktigaste i livet är gåvan av att ge till andra. Det är bara när man ger sin respekt till andra man kan bli respekterad av någon. Det är bara när man ger kärlek till andra man kan bli älskad av någon. Det är bara att göra andra lyckliga för att få en chans från en stund till annan, att uppleva lycka själv. Jag önskar dig bara all lycka i livet, du din förbannade lyckojunkie."

Baksidestexten är klar. Provtrycket kommer på måndag. Då borde det sista vara gjort.
Är allt klart då ?


================================================================
Om du är intresserad av boken som blev effekten av allt detta hittar du den här:



Sex heta Röda - Webshop
e-Bok
www.lajoanis.se

Filmen om att skriva en bok!

================================================================

Om du på något sätt behöver hjälp och jag har möjlighet att hjälp dig, gör jag gärna det. 

Jonny Siikavaara, Visar vägen, helst utan att vara i vägen.

blogglista.se Litteratur Litteratur bloggar 

1 kommentar:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera