onsdag 29 april 2015

Go & glad! (del 91)


Vissa dagar kommer det mejl som är goare än andra. Visst är det så? Det är de mejl som bär med sig positiva budskap. Det som är märkligt är att den nästan kan stå samma saker i två helt olika mejl, men hur det är skrivet avgör hur jag som läsare uppfattar budskapet. Sådana mejl gör mig glad.

Varför känner jag positivismen flöda från detta mejl som kom under veckan?
Kan det vara den kraftfulla tydligheten i språket? Det som skrapar bort all osäkerhet och vaghet man gärna vill linda in sitt budskap i ? Kan det vara att vi är flera som tillsammans fått ett ansvar att planera och genomföra detta?

Jag har inget svar. Jag kan bara konstatera att jag blev glad.

================================================================
Om du är intresserad av boken som blev effekten av allt detta hittar du den här:



Sex heta Röda - Webshop
e-Bok
www.lajoanis.se

Filmen om att skriva en bok!

================================================================

Om du på något sätt behöver hjälp och jag har möjlighet att hjälp dig, gör jag gärna det. 

Jonny Siikavaara, Visar vägen, helst utan att vara i vägen.

blogglista.se Litteratur Litteratur bloggar 

2 kommentarer:

  1. kul... fast det heter svensklärare (ett ord)

    SvaraRadera
  2. Absolut. Men konstigt nog vill många ha ett extra A......men det funkar ju det med....:-)

    SvaraRadera