tisdag 28 april 2015

Handsken är kastad! (del 90)


Det är alltid en ynnest. Alltid.
Att eleverna i en godtycklig skola avsätter en timma av sitt lärande för att lyssna på min historia. Kanske kan de lära sig något. Kanske inte. Jag hoppas ju att det ger eleverna och de lärare som deltar minst lika mycket som det ger mig att får möjligheten att berätta och kanske också inspirera. Drömmen är ju att någon av eleverna får in en ny tanke som kanske pushar just den eleven att tänka om, tänka nytt och kanske få en ny bild eller ny pusselbit av livet.

I detta fall var det en årskurs ett klass på det tekniska programmet och ämnet var Svenska.
Självklart kastade jag handsken och utmanade eleverna eller om man ser hur myntet ser ut på den andra sidan, gav dem en ny möjlighet som några av dem kanske inte trodde fanns.

Hoppas någon av dessa som vill plocka upp handsken och anta utmaningen och på så vis nyttja möjligheten.

================================================================
Om du är intresserad av boken som blev effekten av allt detta hittar du den här:



Sex heta Röda - Webshop
e-Bok
www.lajoanis.se

Filmen om att skriva en bok!

================================================================

Om du på något sätt behöver hjälp och jag har möjlighet att hjälp dig, gör jag gärna det. 

Jonny Siikavaara, Visar vägen, helst utan att vara i vägen.

blogglista.se Litteratur Litteratur bloggar 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar