söndag 26 april 2015

Färgglad glädje smittar.(del 88)


Då var det dags för nästa signering. Denna gång orsakad av att Coop Forum i Kiruna hade en invigningsdag av sina nya gator som de lagt in när de byggt om. Dessa tillfällen tillhör de roligaste i hela bokskrivandet. Eftersom detta var i Kiruna och inte det första tillfället heller, så fick jag inte bara träffa blivande läsare utan även en hel del goa människor som läst boken. Det verkar som om boken berör människor som läser den, men på olika sätt. Visa blir förälskade i de Tornedalska miljöskildringarna, medan andra har svårt att inte prata om någon av de sex huvudkaraktärerna. Det är ibland för att de känner för, tycker synd om eller ogillar dem. Åsikter har alla. De som läst den verkar tycka om den också. Det är ju alltid roligt att kunna glädja någon.


Jag blev också extra glad av att min supporter och stalker Kenneth Talo tog sig förbi mitt under signerandet. Han hade dessutom kameran i högsta hugg. Jag måste buga och tacka.

Vilka fina färger! Det är inte konstigt att barn sällan passerar utan att kommunicera med mig. Färger gör alla glada. Barnen visar det direkt.



================================================================
Om du är intresserad av boken som blev effekten av allt detta hittar du den här:



Sex heta Röda - Webshop
e-Bok
www.lajoanis.se

Filmen om att skriva en bok!

================================================================

Om du på något sätt behöver hjälp och jag har möjlighet att hjälp dig, gör jag gärna det. 

Jonny Siikavaara, Visar vägen, helst utan att vara i vägen.

blogglista.se Litteratur Litteratur bloggar 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar