tisdag 9 juni 2015

När hjärtat får tala. (del 107)

Foto: Jonas Engberg, Kiruna Gratistidning.
 
Jag ser upp till företag och organisationer som förstår att de inte är soloflygare i en stad, oavsett om det är Kiruna eller något annat samhälle. Allt hänger ihop. Det är ju därför alla måste hjälpas åt att stödja sådant som gör vårt samhälle till en bättre plats.

Jag har valt att synas i Jukkasjärvi belysningsförenings annonsering i Kiruna därför att föreningen stödjer lokala ideella föreningar i Kiruna. De visar ett stort hjärta genom att medvetet försöka göra Kiruna till en bättre plats att bo och verka på. Det är av samma orsak jag alltid försöker gynna det lokala, då möjligheten ges. Jag köper lokalt när jag kan. Jag försöker stödja lokala initiativ. Ibland ekonomiskt. Ibland genom att ge av min tid. Ibland genom att dela den lilla klokskap jag besitter.

Utan idealism, initiativ och stöttning blir det inget liv mellan husen i Kiruna eller något annat samhälle i Sverige. Utan liv mellan husen blir det grått och tråkigt. Vem vill leva i tråkighet?
Nej. Låt hjärtat tala och stötta det lokala.

================================================================
Om du är intresserad av boken som blev effekten av allt detta hittar du den här:



Sex heta Röda - Webshop
e-Bok
www.lajoanis.se

Filmen om att skriva en bok!

================================================================

Om du på något sätt behöver hjälp och jag har möjlighet att hjälp dig, gör jag gärna det. 

Jonny Siikavaara, Visar vägen, helst utan att vara i vägen.

blogglista.se Litteratur Litteratur bloggar 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar