söndag 22 februari 2015

Vänskap (del 66)

Vänskap är lika enkelt som det är komplicerat. När du mött en människa på djupet och sett insidans hav av mysterier, fel och brister som skickligt flätats in i allt det vackra och fantastiska som den människan bär på, har du mött en vän. Det är då du ser mer an insidan än av utsidan. Det är då du förstår vad din vän vill utan att din vän berättar det. Det är då du blir ledsen när din vän gråter och glad när din vän skrattar. Du vet att det är en vän när du kan berätta om vad du vill, känner och behöver på ett öppet sätt utan att bli dömd eller bedömd. Du kan vara helt säker att det är din vän när du kan ge och ge utan att någon känner skuld. Vänskap har under tusentals år varit något som intresserat de stora filosoferna liksom alla människor som vandrat på vårt gamla klot. Människor har i alla tider behövt vänner och vänskap.

Företag är som människor även om företagen inte så ofta förstår det. Företagen behöver vänner och får sin energi av vänskap. Det är därför mina vänners företag har valt att låta mina bokprodukter finnas och synas hos dem eller stödja mitt bokprojekt på något annat sätt.

Mina vänföretag är:
Senioruthyrning Luleå
Agio
Tåga konsult

Tack för vänskapen.
Tack för hjälpen.

På Ljuspunkters hylla lyser böckerna i sin röda kulör!


================================================================
Om du är intresserad av boken som blev effekten av allt detta hittar du den här:



Sex heta Röda - Webshop
e-Bok
www.lajoanis.se

Filmen om att skriva en bok!

================================================================

Om du på något sätt behöver hjälp och jag har möjlighet att hjälp dig, gör jag gärna det. 

Jonny Siikavaara, Visar vägen, helst utan att vara i vägen.

blogglista.se Litteratur Litteratur bloggar 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar