lördag 21 februari 2015

Boksläpp på Coop Forum! (del 65)




Den artonde och nittonde september var det äntligen dags.
Det efterlängtade officiella boksläppet var på g. Även om jag redan hade sålt sjuttio böcker, var det officiella boksläppet en milstolpe för både boken och författaren. Vänligt sinnade butiker som Coop Forum Malmfälten gav mig möjligheten att använda en del av deras butik för att möta deras kunder med ett färgglatt bord, en färgglad författare vilket skulle vara jag själv tillsammans med en färgglad och bångstyrig bok. 


Jag tycker att det är beundransvärd att stort förtag som Coop Forum fortfarande strävar efter att ha en lokal anknytning och samtidigt kan värdera denna högt. Innen det var dags för mitt första framträdande som signerande författare på Coop så hade jag två inplanerade föreläsnings framträdanden.

Den första var på mitt affärsnätverk, BNI Team Giron. Där hade jag planerat in en tio-minutare som handlade om upplevelsen av att skriva en bok och utmaningarna att få ut den på en marknad. Om du är intresserad av att nätverka kan du spana in filmen som spelades in under början av 2015. Filmen om Team Giron.
Efter den föreläsningen på tordag den artonde september var tärningen verkligen kastad. 

Den nittonde september fick jag en möjlighet att berätta om boken på Kirunas Rotary klubb. 
Det var jag också mycket tacksam över. Det var så Sex heta röda, fick chansen att läggas till Bibliotekets arkiv där alla Kiruna författare hade sina verk.

Hela eftermiddagen denna fredag tillbringade jag mig på Coop Forum. Bredvid mitt bord hade jag stora röda skyltar som Falcks tryckeri hade tryckt med design av Mariell Mattison på www.fickla.se med stora bokstäver som formade orden SEX, HETA, RÖDA. Passerande människor kunde inte slita sin blick från det aom verkade lockande. De läste. Nästa steg var att de var tvungen att lyfta sin blick för att se vem som stod bakom en sådan malplacerad text. Jag log när vi mötte blickarna. Min mun formade orden som rösten skickade ut. 

- Kom och känn på boken. Den bits inte. Känn! Fyrahundra sjuttio gram av ren kärlek.  

Självklart köpte inte alla. De flesta stannade upp och pratade med mig. Jag njöt verkligen. Kontakterna med människorna var givande. Oavsett om det var unga eller äldre. Män eller kvinnor. Kirunabor eller någon som bodde någon annanstans i världen.
En av de mest egendomliga kunderna denna första säljdag var en grupp Japaner. De läste och förstod något av orden. Jag log. Pratade svenska. Engelska. De kände på boken. De bläddrade i boken. De kunde inte prata svenska, men inte heller engelska. Boken var färgglad och som spred ett leende på deras läppar. De köpte boken.

Under den artonde och nittonde september sålde jag cirka sjuttio böcker. En bra start på den nya etappen i mitt ego projekt.


================================================================
Om du är intresserad av boken som blev effekten av allt detta hittar du den här:



Sex heta Röda - Webshop
e-Bok
www.lajoanis.se

Filmen om att skriva en bok!

================================================================

Om du på något sätt behöver hjälp och jag har möjlighet att hjälp dig, gör jag gärna det. 

Jonny Siikavaara, Visar vägen, helst utan att vara i vägen.

blogglista.se Litteratur Litteratur bloggar 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar