onsdag 10 december 2014

Filmen om boken. (del 42)



När jag skrev boken Sex heta röda hjortron förvånades jag över en del saker. Det första var att jag alltid trott att en bok var en lång text som tar lång tid att skriva. Det andra vara att en normal författare har en iskallt objektiv relation til sina fiktiva karaktärer. Det tredje var att jag trodde att man skriver en bok för att det är något som är lönsamt.

Efter att det gått över ett år så inser jag att jag som vanligt fått grejjer och tankar om bakfoten. I jämförelse med något som verkligen tar lång tid att utföra är det möjligt att skriva en bok på en arbetsvecka, under förutsättning att kreativiteten är på topp och fingrarna är vältränade. Ett arbete på en vecka kan ju inte räknas som en lång tid. Eller?

Jag insåg också att min relation till mina fiktiva karaktärer är personligt på ett sätt som är nästintill privat.

Idag förstår jag slutligen hela idén med at ge ut en småsäljande bok. Det viktiga är inte hur många som läser den, utan snarare att den betyder något stort för någon.

Idag någon dag efter årsdagen för starten av bokskrivandet i El Rompido i Spanien så lanserar jag filmen om att skriva boken Sex heta röda hjortron.


================================================================
Om du är intresserad av boken som blev effekten av allt detta hittar du den här:



 Sex heta Röda - Webshop
e-Bok
www.lajoanis.se

================================================================

Om du på något sätt behöver hjälp och jag har möjlighet att hjälp dig, gör jag gärna det. 

Jonny Siikavaara, Visar vägen, helst utan att vara i vägen.

blogglista.se Litteratur Litteratur bloggar 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar