torsdag 7 maj 2015

När det nappar har jag agnat med JA! (del 94)


Jag har sagt ja många gånger. Faktiskt är det så att jag sagt ja fler gånger än nej. Jag påstår det även om en god vän fastställde en gång för alla att jag mest troligt skulle vara den bästa på säga nej. Enligt min goda vän fanns det ingen annan som kunde säga nej på ett så positivt och självklart sätt.

Men jag tro faktiskt inte att nej är något för mig. Däremot världens näst vackraste ord, Ja. I höstas fick jag frågan om jag ville besöka Sollentuna Bibliotek. För mig är det ett självklart ja. Nästa vecka på tisdag är det dags för det inplanerade besöket. I eftermiddag fick jag frågan från en tidning som vill bevaka föreläsningen i Sollentuna. Kan de få intervjua mig?

Ja vad säger man? Så här är det när möjligheternas ström flyter förbi. Slänger man ut sin krok kan man få napp. Agnar man med JA! är nappet oundvikligt. Självklart ställer jag upp för en intervju eftersom jag agnat med JA!

================================================================
Om du är intresserad av boken som blev effekten av allt detta hittar du den här:



Sex heta Röda - Webshop
e-Bok
www.lajoanis.se

Filmen om att skriva en bok!

================================================================

Om du på något sätt behöver hjälp och jag har möjlighet att hjälp dig, gör jag gärna det. 

Jonny Siikavaara, Visar vägen, helst utan att vara i vägen.

blogglista.se Litteratur Litteratur bloggar 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar