måndag 11 maj 2015

Idag fick jag verkligen bita i gräset. (del 95)



Det är bara ren tur att gräset inte var sur. Då kunde det ju gått riktigt illa.

I morse steg jag upp glad i hågen eftersom jag skulle göra något som jag inte gör ofta och kombinera det med något som jag verkligen gör ofta. Jag skulle få möjligheten och ynnesten att träffa Miriam som jobbar som frilansjournalist. Just denna dag jobbade hon åt Vi i Sollentuna som är en lokal tidning som tar upp nyheter som är små i världen men stora i Sollentuna. Nyheter som är nära är alltid viktiga. Ibland till och med de allra viktigaste nyheterna som finns. Kolla gärna in vad de skriver om rent generellt, så ni verkligen förstår vad det är för en tidning. 

Att få en möjlighet att träffa en ny människa även om det bara rör sig om en dryg timme är alltid inspirerande. Det som var ovanligt med detta möte var att hon skulle intervjua mig inför en artikel i tidningen som kommer ut efter att jag föreläst på biblioteket i Sollentuna.


Efter att Miriam ställt tusen frågor och funderat över mina egendomliga svar så blev det fotografering. Hur gör en fotograf när man tar foton i ett betonggetto av en färgglad författare med en lite bångstyrig bok? Ja man tar bilderna ner mot gräset och låter offret krypa och ligga ner. Offret det var jag. Det var så jag fick bita i gräset idag. Jag är tacksam för att det inte var ett surt gräs utan snarare var det ett ganska mysigt gräs. När jag får lite bilder och när artikeln kommit ut återkommer jag i ämnet....

Tack Miriam för den dryga timmen vi pratade om mig och min bok.

Nu måste jag ladda inför morgondagens föreläsningar.

================================================================
Om du är intresserad av boken som blev effekten av allt detta hittar du den här:



Sex heta Röda - Webshop
e-Bok
www.lajoanis.se

Filmen om att skriva en bok!

================================================================

Om du på något sätt behöver hjälp och jag har möjlighet att hjälp dig, gör jag gärna det. 

Jonny Siikavaara, Visar vägen, helst utan att vara i vägen.

blogglista.se Litteratur Litteratur bloggar 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar