fredag 29 maj 2015

Jag ger aldrig upp! (del 102)



En klok människa jag mötte för många år sedan, förklarade för mig vad framgång är. 

- Om du bestämt dig vart du är på väg och tar ett steg i rätt riktning har du framgång, sa hen med en röst som var osedvanligt övertygande samtidigt som jag såg hur huvudet nickade långsamt. När våra blickar möttes insåg jag att hen inte skämtade.

Jag är verkligen inte i mål med mitt bokprojekt men jag försöker ta steg i rätt riktning varenda eviga dag. Jag förstår att jag kommer att drabbas av fler motgångar. Kanske till och med fler motgångar än medgångar. Jag hoppas medgång leder till mer framgång, tänker jag just nu, samtidigt som jag funderar över hur jag kan ha framgång utan medgång.

Jag ser hur mina fingrar bestämt klistrar igen de två välfyllda, gröna vadderade kuverten, adresserade till bokförlag som ännu inte tillfrågats om bokadoption. I kuverten finns en bok inlindad i papper som innehåller några av era recensioner, ett brev som berättar om mig, om boken och en snäll begäran om bokadoption.


Jag ger aldrig upp, trots att jag, av erfarenhet, vet att motgång gör ont varje gång. Jag ger aldrig upp, trots att jag vet att jag negligerar alla former av den framgång jag drabbas av. Jag ger aldrig upp, trots att jag är osäker om jag ens kommer att märka eller känna av om jag plötsligt och kanske oförklarligt får medgång. Jag ger aldrig upp det jag påbörjat bara för att det går långsamt framåt eller hastigt bakåt. Varje form av förändring är bara ett steg till en ny plattform som ger en hand med nya kort att spela ut. Jag ger aldrig upp.


================================================================
Om du är intresserad av boken som blev effekten av allt detta hittar du den här:



Sex heta Röda - Webshop
e-Bok
www.lajoanis.se

Filmen om att skriva en bok!

================================================================

Om du på något sätt behöver hjälp och jag har möjlighet att hjälp dig, gör jag gärna det. 

Jonny Siikavaara, Visar vägen, helst utan att vara i vägen.

blogglista.se Litteratur Litteratur bloggar 

1 kommentar: