onsdag 8 april 2015

Hur jag och min bok blev en uppstickare 2015! (del 82)



När man tackar ja skapas möjligheterna. Det är då man får chansen att fiska i den ström av möjligheter som vi alla delar på. Fiskar man kan man få napp. Fiskar man inte blir det inget.

Det låter ju så förbannat enkelt.
Min gode vän Thomas, som jaginte träffat på år och dar, hörde av sig under hösten med ett erbjudande om att hänga med som hans gäst på ett märkligt evenemang som heter Artisternas hatt. Jag vet ju om att han har många strängar på sin lyra. Därför kändes det inte märkligt alls att han engagerat sig i detta. Han var ju skådespelare utan att tillhöra de kända skiktet av skådespelare. Jag hade sedan länge förstått att skådespelare som inte är så kände ofta utnyttjas som arbetskraft för att hålla produktionskostnaderna nere. Det är inte ovanligt att statister, som också deltar i produktionen kan avlönas med en biobiljett eller två för ett par dagars arbete. I vår Svenska normaliserade värld förstår ju alla att detta inte är rätt och riktigt. Filmbolaget utnyttjar ju dessa människors vilja eller beroende till att synas.

Organisationen Artisterna.se försöker råda bot på detta genom att jobba tilsammans, informera, skapa nätverk och givetvis genom att arrangera artisternas hatt.

Artisternas hatt är som guldbagge-galan för artister inom olika kategorier som inte till hör det kända toppskiktet som får möjlighet att vara i strålkastarnas ljus på guldbagge galan eller något annat välkänt och förnämt jippo.

Jag hade kommit dit som gäst till Thomas. När jag gick in i den lilla miniteaterlokalen hade jag ingen aning om att även jag av outgrundliga anledningar tillhörde de nominerade. Det hade passerat mig helt. Jag hade inte ens i mina vildaste drömmar kunna tro att detta var något som ens var möjligt. Detta trots att mina drömmar ändå är rätt vilda. Så var det dock. Jag var nominerad. En av de åtta som dessutom tagit sig till final. Det var boken och allt omkring den som nominerats som årets uppstickare.

En minivariant av filmen visades och jag fick berätta. Det som var helt oavsiktligt men ändå lite kul var att jag hade på mig min helorangea bok-promotar-dräkt. Samma dräkt som jag hade på filmen som just visats på den stora skärmen inför alla och anvar.

Jag vann inte hatten men så mycket annat. Jag kan bara tacka och bocka för en ny och fantastisk upplevelse.



================================================================
Om du är intresserad av boken som blev effekten av allt detta hittar du den här:



Sex heta Röda - Webshop
e-Bok
www.lajoanis.se

Filmen om att skriva en bok!

================================================================

Om du på något sätt behöver hjälp och jag har möjlighet att hjälp dig, gör jag gärna det. 

Jonny Siikavaara, Visar vägen, helst utan att vara i vägen.

blogglista.se Litteratur Litteratur bloggar 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar