fredag 10 april 2015

Bland nördar i heta stolen. (del 83)


Den tionde mars samlades ett blandat klientel av boknördar, supporters och bara vanliga nördar för att under ett par timmar höra berättelsen om hur Sex heta röda kom till och hur jag som författare satt upp ambitionsniåerna för att klara av att göra något som för mig, är så mycket större än mig själv, men som samtidigt inte dödar mig på vägen.

När jag med stolthet kan säga att jag har skrivit en Småsäljande bok och alltid får en omedelbart respons av en vägg av goa värmande leenden, blir jag lycklig som ett litet barn. Människor förstår vad det betyder. Man får ha stora drömmar bara för att man har dem. Man får prata om sina drömmar och på så sätt göra dem mer verkliga. Slutligen får man förverkliga sina drömmar utan att behöva ha storhetsvansinne. Jag tycker verkligen att fler borde ta ut svängarna bara för att de kan. Man får misslyckas. De enda som inte misslyckats eller någon gång gjort fel är de som inte gjort något alls eller möjligen alldeles för lite.

Jag hoppas att alla ni som var där på Kiruna Stadsbibliotek också fick ut något frö från föreläsningen som ni kan ta med er i livet och låta växa upp till något fantastiskt.

Tack Kenneth Talo för bilderna du tog under kvällen.


================================================================
Om du är intresserad av boken som blev effekten av allt detta hittar du den här:



Sex heta Röda - Webshop
e-Bok
www.lajoanis.se

Filmen om att skriva en bok!

================================================================

Om du på något sätt behöver hjälp och jag har möjlighet att hjälp dig, gör jag gärna det. 

Jonny Siikavaara, Visar vägen, helst utan att vara i vägen.

blogglista.se Litteratur Litteratur bloggar 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar