måndag 12 januari 2015

Luv your perfect imperfections. (del 51)



När morgonen grydde den första dagen i januari tjugohundra fjorton visste jag att det var den sista dagen av skrivande. Min inlaga var nästan klar. När är en inlaga egentligen helt klar? Jag visste ju att den innehöll massor med felaktigheter. Felstavade ord. Avsaknade ord. Obegripliga sekvenser av kannonader av ord. Dubblerade ord. Rena fakta fel. Kan en inlaga vara helt klar med massor av fel?

Tankarna for runt medan jag steg upp ur min säng och såg över min sovande familj. Jag visste att de visste att jag steg upp. trots det smög jag mig ut i det lilla köket för att göra iordning mitt morgonkaffe och en liten ostmacka med det hembakta spisbrödet jag stekt i stekpannan på den elektriska plattan under gårdagskvällen.

Någonstans kände det pinsamt att jag trodde att jag var klar när jag samtidigt visste att jag inte ens var i närheten. Det hade tagit tre kalenderveckor och sextiosex timmar. Nästan nittiotusen ord var skrivna. Jag hade inte orkat hålla den teoretiska hastigheten som jag trodde var möjlig, men jag hade i stort sett hållit den hastighet som jag trott att jag kunde göra just nu. Det var ju den första gången jag skrivit så många någorlunda sammanhängande ord. Jag var ju bara en rookie. En nybörjare med sviktande självförtroende.

Jag slängde mig över slutklämmen. När jag kände hur de första svetdropparna rann nerför min panna slutade jag tvärt. Nog får vara nog. Det blir inte bättre än så här. Jag har mina gobitar som jag skickligt kombinerar dem med mina alldeles egna fel och brister. Min bok var ju bara en kopia av mig själv. En färgglad läckerbit med på tok för många fel och alldeles för stora brister. Det var inte en perfekt bok. Jag ver ju inte heller perfekt, men det var min bok.

Nu väntade en stor och härlig frukost med familjen.
Jag var klar.

================================================================
Om du är intresserad av boken som blev effekten av allt detta hittar du den här:



Sex heta Röda - Webshop
e-Bok
www.lajoanis.se

Filmen om att skriva en bok!

================================================================

Om du på något sätt behöver hjälp och jag har möjlighet att hjälp dig, gör jag gärna det. 

Jonny Siikavaara, Visar vägen, helst utan att vara i vägen.

blogglista.se Litteratur Litteratur bloggar 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar