lördag 24 januari 2015

Ett sista försök. (del 56)


Flyget lyfte med riktning Sverige och Arlanda.
Veckans träningsläger hade avslutats i en härlig treboll där mina kompisar herr Kallok och Erland deltagit med framgång. Golfmässigt hade hela veckan varit nästintill katastrofal. Jag fick den tveksamma äran att stapla nya förluster på gamla förluster. Dessutom hade vi tränat teknik som tokar. Det hade blivit för mycket. Även för mig. Även om jag hade förväntat att det skule bli mycket så hade det blivit för mycket.

På min högra sida satt herr Kallok. Han för ovanlighetens skull alldeles tyst. Jag öppnade min dator osh startade  word. När programmet som möjliggjorde mitt bok-skrivar-äventyr visade sitt digitala papper på min högupplösta skärm valde jag att öppna min inlaga till min kommande bok. Jag ville ge Gunvor en chans till. Jag kände hur inspirationen pyrde inom mig. Tankarna sjönk in i Gunvors minuter av sällsynt extrema upplevelser. Jag läste några rader för att komma i rätt mode. Tårarna svarade direkt genom tt kasta sig i deras normala bana nerför min kinder. Även om jag visste vad som skulle hända i nästa mening, i nästa stycke och på nästa sida så gjorde det ont. Jag kände Gunvors panik som hon hade blandat med en rädsla av stora mått. Hon hade dessutom låtit likgiltigheten inför väntan på sin egen död, flätats in i mängden av känslor. 

Herr Kallok läste obemärkligt mina bokstäver över min högra axel. Han nickade och log lite snett. Han såg tårarna.

Jag kände mig lättad. Jag visste nu att jag inte skulle kunna förändra något av det jag skrivit. Det var Gunvor som ville ha det precis så som det var. Det spelade ingen roll vad jag tyckte. Mitt sista försök att förändra handlingen var över. Jag kände mig som en vinnare, trots att mitt förändringsförsök inte gav den effekt som jag hade önskat när jag påbörjade detta för en vecka sedan. Jag var både nöjd och lättad.

================================================================
Om du är intresserad av boken som blev effekten av allt detta hittar du den här:



Sex heta Röda - Webshop
e-Bok
www.lajoanis.se

Filmen om att skriva en bok!

================================================================

Om du på något sätt behöver hjälp och jag har möjlighet att hjälp dig, gör jag gärna det. 

Jonny Siikavaara, Visar vägen, helst utan att vara i vägen.

blogglista.se Litteratur Litteratur bloggar 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar