onsdag 24 december 2014

Feliz Navidad! (del 46)


Tack vare en god anledning hade produktionen av ord sjunkit från ett hetsigt tempo till i stort sett ingen produktion över huvud taget. Anledningen var att min familj hade tagit sitt pick och pack och kommit ner till Spanien och El Rompido. Just denna dag den tjugofjärde december tjugohundra tretton hade reseledarna John och Eva aviserat julgolftävling. Lars mådde inte helt ok så jag och han beslöt att vi istället skulle softa och ta en promenad kring golfbanan för att utforska området. Kanske till och med ta några klubbor och träna lite. Vi fick se vad det månde bliva av just denna dag.

Solen sken och värmen var behaglig. Lars skrattade i solen. Han kändes lycklig. Kanske för att han sluppit spela golf? Kanske för att han fick göra något  spännande och okänt? Det spelade faktiskt ingen roll alls. Jag var glad bara för att han var glad. 

Efter en behaglig heldag tillsammans där vi hann med allt vi planerat och dessutom han gå lite Caddie till Anna och Isak som vi möte mellan hål sex och sju på den södra banan, återvände vi till får lägenhet som på något sätt blivit både mindre lyhörd och varmare. Jag förstod varför. Det handlade inte alls om lägenheten. Bara min syn på den. Anna, Isak och Lars gav lägenheten liv. Rörelse. Det liv och rörelse som jag hade saknat under de veckor jag varit allena. Jag behövde människor omkring mig. Jag visste det.

Under den tidiga eftermiddagen var vi inbjudna till Eva och John tillsammans med alla övriga Golf Plaisir gäster.  Eva hade tillbringat gårdagen på IKEA i Sevilla där hon handlat det mesta man kunde tänka sig borde finnas på ett Svenskt julbord. Lax, Sill, Snaps och mycket mycket mer. Det var julafton. Vi hade spelat golf. Vi hade lapat sol.
Allt avslutade vi med att äta mat. Allt var som vanligt.

================================================================
Om du är intresserad av boken som blev effekten av allt detta hittar du den här:



Sex heta Röda - Webshop
e-Bok
www.lajoanis.se

Filmen om att skriva en bok!

================================================================

Om du på något sätt behöver hjälp och jag har möjlighet att hjälp dig, gör jag gärna det. 

Jonny Siikavaara, Visar vägen, helst utan att vara i vägen.

blogglista.se Litteratur Litteratur bloggar 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar