måndag 22 september 2014

Allt börjar jungfruligt. (del 1)


Då var det dags för mig att öppna min första blogg. Det är faktiskt inget som jag planerat eller ens funderat på, utan något som bara slog ner just denna morgon. Det är inte så att jag inte skrivit förut, men det är också helt sant att jag aldrig skrivit i detta format tidigare.
Ja, jag erkänner. Jag är från Tornedalen. Jag har bott i Aareavaara, alldeles intill den finska gränsen. Jag är en mästare på bastubad, i förhållande till den normala svensken. Jag erkänner allt detta. Trots att jag är helt unik, så betraktar jag mig som helt normal hur nu det går ihop. Just nu bor jag i Kiruna och jobbar med att förändra.

Jag tycker om ord. Talade och skrivna. Jag tycker ännu mer om de ord som aldrig syns. De som färdas mellan människor bara för att människor tänker. Ord finns överallt.

Allt jag skriver bygger på ord från min alldeles egen ordgruva som alltid verkar vara helt överfull med ord, oavsett hur jag slösar med dem. Jag har ingen aning hur de hamnat där men kan ju, rent intellektuellt, förstå att det måste vara alla människor jag möter och lyssnar på som fyller på med lagret av både nya och gamla ord. Trots det är ordgruvan bara tillgänglig för mig, om inte jag publicerar den på något sätt.

Det ni läser på denna blogg är era egna ord men kanske aningen tvistade av mina förvecklade och kanske också förvirrande tankar.

Ämnet som bloggen handlar om är processen att skriva och ge ut en bok.......
Om du är intresserad av boken som blev effekten av allt detta hittar du den här:
e-Bok
Bok-Bok direkt från författaren
Bok från bokus


Om du på något sätt behöver hjälp och jag har möjlighet att hjälp dig, gör jag gärna det. 

Jonny Siikavaara, Visar vägen, helst utan att vara i vägen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar