tisdag 11 augusti 2015

Kan en kaffekopp vare något annat än en kopp med kaffe? (del 109)



Ibland får man precis det man frågar efter. Eller inte. Den nya boken Sex heta röda koppar behövde ju ha några Lars-illustrationer på omslaget. Min fråga i vintras var om jag kunde får några bilder på helt vanliga röda koppar i olika perspektiv.

Det jag sent omsider fick var verkligen helt vanliga koppar men i olika perspektiv.

Golfarkoppen! Vem har egentligen tänkt dricka det heta och starka svarta kaffet från en sådan?

Eller kockkoppen. Vill man verkligen använda den kopp som verkar vifta men den vassa kniven?

Koppen som kanske målar självporträtt verkar ju ganska självupptagen. Har koppen ens tid att tjäna sitt eget syfte som kaffekopp?

Starwarskoppen hoppar jag också över. Ett lasersvärd som enkelt klyver huvudet på den som dricker. Det verkar läskigt.

En helt vanlig kopp som står på händer kan man då inte ens fylla med den underbart svarta drycken.

Jag utser nog den lata koppen som ligger ner till den som kanske kan användas till annat än som illustration till boken "Sex heta röda koppar med svart starkt kaffe".

================================================================
Om du är intresserad av boken som blev effekten av allt detta hittar du den här:



Sex heta Röda - Webshop
e-Bok
www.lajoanis.se

Filmen om att skriva en bok!

================================================================

Om du på något sätt behöver hjälp och jag har möjlighet att hjälp dig, gör jag gärna det. 

Jonny Siikavaara, Visar vägen, helst utan att vara i vägen.

blogglista.se Litteratur Litteratur bloggar 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar