tisdag 14 april 2015

Bixten slår ner där människor möts. (del 85)


Ofta har människor omkring mig har ställt mig frågan om hur jag orkar gå på möten dag efter dag efter dag. Minst lika ofta har de förundrat sig över hur jag kan hänga över en dator timme efter timme efter och bara se sådär upptagen ut som man bara gör när man ser in i en datorskärm eller mobiltelefonskärm.

För mig handlar det om att skapa, vårda och bygga relationer med andra människor. Det är nätverkeri på riktigt.
Det är lika mycket IRL (In Real Life) oavsett om mötet sker med eller utan en elektonisk pryl av något slag. Den stora skillnaden handlar om bredbandet storlek. När vi lägger ett elektroniskt filter mellan oss själva och den eller de människor vi kommunicerar med sjunker hastigheten på grund av att bredbandet blir för klent. De små nyanserna försvinner. Det kan inte ersättas med HD typade bildskärmar eller fler fiberkanaler. De kan vara nyanser i tonläget, flackningar i blicken, muskler som drar ihop sig okoordinerat, doften av den droppe av svett som letat sig ut eller till och med förändringar i de luktfria feromonerna. Ska vi vara övertygande och trovärdiga räcker det inte med ett nyhetsbrev, ett blogginlägg, en film eller massor med inlägg på fejjan. Vi behöver faktiskt mötas utan hinder i form av långsamma bredbandsanslutningar eller förenklade kommunikationskanaler som en telefon.

Det är självklart därför jag tar mig tid att mötas dag efter dag. Dessutom är dessa mötena de bästa mötena i hela världen. Det är bara när människor mots det oväntade händer. Det är då blixten slår ner.

Jag avslutade just min annonsering av mitt mötesschema för april-maj när det gäller boken Sex heta röda hjortron.

I evenemangskalenderna på fejsbook kan du läsa:


Det är när människor möts förtroenden skapas. Det är förtroenden som skapar nätverk. Det är nätverken som gör att vi lätt kan hjälpa varandra. Alltid.




================================================================
Om du är intresserad av boken som blev effekten av allt detta hittar du den här:



Sex heta Röda - Webshop
e-Bok
www.lajoanis.se

Filmen om att skriva en bok!

================================================================

Om du på något sätt behöver hjälp och jag har möjlighet att hjälp dig, gör jag gärna det. 

Jonny Siikavaara, Visar vägen, helst utan att vara i vägen.

blogglista.se Litteratur Litteratur bloggar 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar