måndag 1 december 2014

När kärleken tittar in. (del 39)



Insikten kom plötsligt. Jag visste bara att jag verkligen visste.
När mina fantasifyllda karaktärer såg dagens ljus för den allra första gången hade jag inget ont tal om den. Inte om någon. Jag respekterade dem. Jag beundrade dem. Men jag kände de inte alls. Ju mer tankar jag la ner på dem och det är många tankar när man får tid att tänka, i sin ensamhet desto mer förändrades min relation. De gick från att vara figurer och fantasifyllda karaktärer och blev mänskliga. Tankarna som tänktes var tusenfalt tankarna som skrev ner. De fantasifyllda människornas attraktionskraft ökade ju mer jag kunde kommunicera med dem. Min respekt övergick till en fördjupad relation. Känslorna reagerade. De blev mina vänner. De själva berättade. Jag skrev. Jag kände hur hjärtat slog de där härliga extra slagen när jag tänkte på dem. Förälskelsen var ett faktum.

När man öppnar sina känslor och välkomnar nya djupa relationer i sitt liv, känner men djupt för dem. När någon gör dem illa, gör det ont i mig. När de är lyckliga känner jag mig befriad.
Tillit. Förtroende. Kärlek.

Lyssna på författarens känsla:




====================================================================
Om du är intresserad av boken som blev effekten av allt detta hittar du den här:



 Sex heta Röda - Webshop
e-Bok
www.lajoanis.se
====================================================================

Om du på något sätt behöver hjälp och jag har möjlighet att hjälp dig, gör jag gärna det. 

Jonny Siikavaara, Visar vägen, helst utan att vara i vägen.

blogglista.se Litteratur Litteratur bloggar 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar