fredag 16 oktober 2015

Hakkas (del 119)


Måndagen den tolfte oktober fick jag göra en av de saker som jag tycker som allra mest om. Jag fick komma ut till en skola och träffa ungdomar. Som vanligt möts jag av ungdomar som letar sin egen inneboende identitet som en förberedelse till livet som vuxen. I detta fall var skolan placerad i Hakkas och ungdomarna var mellan tretton och femton år gamla.

Jag försökte leverera en föreläsning där jag gjorde mitt bästa för att minska eller förhoppningsvis radera ut de begränsningslinjer som vi människor redan i unga år försett oss med. Linjer som egentligen inte borde finnas och som inte har mycket med sanningar att göra. Jag vet inte hur väl jag lyckades men är nöjd med att få bidra till någon skillnad för någon.

Tack Hakkas skola med alla lärare och elever. Och tack för den rosa tårtan.

================================================================
Om du är intresserad av boken som blev effekten av allt detta hittar du den här:



Sex heta Röda - Webshop
e-Bok
www.lajoanis.se

Filmen om att skriva en bok!

================================================================

Om du på något sätt behöver hjälp och jag har möjlighet att hjälp dig, gör jag gärna det. 

Jonny Siikavaara, Visar vägen, helst utan att vara i vägen.

blogglista.se Litteratur Litteratur bloggar 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar