torsdag 28 maj 2015

Mäster Raux är ängeln i rummet. (del 101)



Igår eftermiddag var det dags för ett bokbesök på Änglafötter i Kiruna. En liten shop belägen mitt emot Hotell Ferrum. Även om shoppen är liten så är en sådär alldeles go så man blir knäsvag. Inne i shoppen bor Anette som bedriver fotvård, Zim som jobbar med Thaimassage och så sist men definitivt inte minst Andreas. I mitt huvud har jag gett honom artistnamnet Mäster Raux, inte på grund av att han är speciellt rå, men det är ett namn som man med enkelhet minns. Man kan inte annat än att tycka om Mäster Raux. Han är inte högljudd eller yvig i sina rörelser, utan mer lugn och tillbakadragen. Lugn men utan att vara blyg på något sätt. När jag ser på honom ser jag en människa med ett stort hjärta omgiven av en kropp som är fylld helande kompetenser. Hans ögon, som lyser av givmildhet, passar bra till hans övriga jag. Allt bildar en övertygande enhet. Mäster Raux jobbar med alla möjliga typer av helande processer. Allt för att kunna få människor i hans omgivning att må bättre. Med minimalistiska rörelser och en en behagligt lugnande stämma övertygar han mig på direkten. Han kan verkligen sin sak.



Mitt i en ofullbordad mening som just hade lämnat min mun, kastade han sig fram och påbörjade en av sina helande process. Meningens innehåll hann bara fram till att jag dragits med en ömmande armbåge sedan januari innan han, med ett bestämt och inövat grepp, tog tag i armen. Han kände och tryckte och utlöste pulserande smärtor som vandrade längs med armen. Plötsligt pekade han med en rund men förtjockad penna mot min ömmande armbåge och babblade en massa gallimatias blandat med de begripliga orden "röd laser". Jag kände omedelbart hur smärtan lämnade armbågen som om den fått vingar. Kanske var det en ängel i rummet som tagit med sig smärtan? Jag tror faktiskt det är Mäster Raux som är en ängel i vilket rum han än kommer till.

Jag är lyckligt lottad som tack vare min färgglade och något bångstyriga bok år möjligheten att träffa änglar i rummet. Tack Mäster Raux!

================================================================
Om du är intresserad av boken som blev effekten av allt detta hittar du den här:



Sex heta Röda - Webshop
e-Bok
www.lajoanis.se

Filmen om att skriva en bok!

================================================================

Om du på något sätt behöver hjälp och jag har möjlighet att hjälp dig, gör jag gärna det. 

Jonny Siikavaara, Visar vägen, helst utan att vara i vägen.

blogglista.se Litteratur Litteratur bloggar 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar