tisdag 16 juni 2015

Låt boken vara sig själv. (del 108)


Efter en morgon och förmiddag i blåställ med en del både tyngre och lättare kroppsarbete är det verkligen dags för en kopp svart hett kaffe. Det är bara att sätta sig på sin stol och se ut över idyllen och fundera. Just nu känns det som om inget händer kring boken. Allt verkar ha gått i stå. I och för sig ska jag på två nätverksmöten där jag kanske kan hitta kontakter till något bibliotek eller skola att besöka till hösten. Det är ju inte fel. Men ändå. Jag behöver lite mer framgång i alla fall ett par gånger i veckan. Jag jobbar också lite gran med att planera inför en kanske föreläsning på Burviks golfklubb där vi slår tre flugor på smällen. Jag kanske får sälja en bok. Restaurangen och klubben kanske kan tjäna lite pengar. Kanske köper någon en bok som denna någon tycker om och uppskattar under sommaren. Trist att det inte händer något kring boken.

Den första juli är det Indie-bokens dag. Jag blev inbjuden av Ulrika Fjellborg också hon författare. En Luleåifierad Kiruna bo, som verkar ha både hjärtat och hjärnan i behåll, trots detta faktum. Hon bjöd in mig och jag tackade ja, som jag så ofta gör. Vad gör man då på Indie-bokens dag?

Alla har vi hört talas om indie-musiken. Vissa hyllar den. Vissa ser den som en unik musikstil men sanningen är att det egentligen kan vara precis vad som helst. Det behöver inte vara musik som passar in i musikbolagens nålsögon, man det kan i och för sig vara det också. Det är så enkelt så att det är musik som producerats av musikerna själva. Utan bolagets muskler men också utan deras regler. Det är musik för att någon tycker om det. Musik som inte behöver ha marknads ekonomiska vinster för att få existera.

Indie-boken är ungefär samma lika. En bok utgiven av författaren själv. Sex heta röda hjortron är ju precis så. En indie-bok. Jag vet inte om den ens vill vara något annat. Den får helt enkelt vara sig själv.

Indie-bokens dag så ska man skicka in ett foto på en indie bok man läst......och hashtagga den med #IndieBooksBeSeen. Jag ska nog göra det jag med. Den första juli.

================================================================
Om du är intresserad av boken som blev effekten av allt detta hittar du den här:



Sex heta Röda - Webshop
e-Bok
www.lajoanis.se

Filmen om att skriva en bok!

================================================================

Om du på något sätt behöver hjälp och jag har möjlighet att hjälp dig, gör jag gärna det. 

Jonny Siikavaara, Visar vägen, helst utan att vara i vägen.

blogglista.se Litteratur Litteratur bloggar 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar